در حالی که شما یک وب سایت را برای رونق بخشیدن به مشاغل خود ایجاد می کنید ، اولین چیزی که شما نیاز دارید پیدا کردن یک سایت ساز آسان و کاربردی اما کارآمد است. بدون تردید ، یک سایت ساز مناسب می تواند کل مراحل ساخت یک سایت را ساده و بدون دردسر جلوه دهد. با وجود ده ها سازنده سایت مانند موجود در بازار ، انتخاب صحیح کار دشوار می شود. برخی از آنها کاربردی آسان دارند در حالی که برخی دیگر ویژگی های قارچی را ارائه می دهند. بنابراین چگونه می توان درست یکی را انتخاب کرد؟

با گفتن این موضوع ، ما در Templatetoaster ، می خواهیم به شما کمک کنیم. در اینجا یک مقایسه جامع از دو سازنده سایت شناخته شده و مستقر وجود دارد: Squarespace vs WordPress. ما به مزایا و همچنین سقوط هر دو سایت ساز اشاره می کنیم تا به شما در انتخاب صحیح کمک کند. برای دریافت پاسخ سوالات خود ، این مقایسه جامع را بخوانید.

Squarespace vs WordPress: آنها چیست؟

مربع چیست؟

فضای مربع چیست

اگر به دنبال یک راه کاملاً ساده برای ساخت یک سایت بدون نیاز به نوشتن یک کد هستید ، Squarespace راه حل شماست. این ویرایشگر کشیدن و رها کردن برای ایجاد یک سایت را به سادگی به شما امکان می دهد با کشیدن و رها کردن عناصر اطراف ، ویژگی ها و ویژگی های خود را اضافه کنید. این امکان را به شما می دهد که با کلیک کردن بر روی دکمه Publish ، پس از اینکه از ظاهر نهایی سایت خود راضی شدید ، سایت خود را زنده کنید.

وردپرس چیست؟

وردپرس

اگر مبتدی هستید و کمی با زبان های برنامه نویسی و برنامه نویسی مانند HTML ، CSS و PHP آشنا هستید ، وردپرس می تواند برای سایت شما شگفتی ساز باشد. شما می توانید با توجه به اینکه بیش از 11،000 تم و 55،000+ افزونه را ارائه می دهد ، می توانید سایت های زیبایی شناسی با ویژگی های پیشرفته ایجاد کنید. با این حال ، اگر اهل زمینه فنی نیستید و کد نویسی فنجان چای شما نیست ، بنابراین پیشنهاد می کنیم حرفه ای استخدام کنید. بر خلاف Squarespace ، برای شروع استفاده از WordPress ، باید یک نام دامنه ، سرویس میزبانی ثبت نام کنید. در حالی که ما در آنجا هستیم ، ما می خواهیم پیشنهاد کنیم که برای خدمات میزبانی Bluehost بروید ، با وردپرس بسیار سازگار است و همچنین توسط خود WordPress.org رسماً توصیه می شود.

Squarespace vs WordPress: از کدام یک استفاده کنیم و چه زمانی؟

چه موقع از مربع استفاده کنیم؟

استفاده از نمودار مربعات مربع-مقابل-وردپرس

  • هنگامی که شما یک مبتدی هستید و می خواهید بدون هیچ گونه برنامه نویسی با طرح های پاسخگو سازگار با چشم اندازهای مختلف ، یک سایت بدون دردسر ایجاد کنید.
  • هنگامی که می خواهید سایت خود را در هیچ زمان نتوانید ، زیرا Squarespace آماده انتشار موضوعات با تغییرات جزئی است.

چه موقع از WordPress استفاده کنیم؟

مربع در مقابل استفاده از نمودار وردپرس

  • هنگامی که می خواهید تعداد زیادی تم و پلاگین را به عنوان WordPress انتخاب کنید ، بیش از تم های 11K و افزونه های 55K است.
  • هنگامی که شما یک توسعه دهنده ماهر هستید و می خواهید سایتی کاملاً گسترده و دارای ویژگی های قوی و کارکردهای پیشرفته ایجاد کنید.

Squarespace vs WordPress: چگونه کار می کنند؟

کار هر دو Squarespace و WordPress با یکدیگر تفاوت دارند. در اینجا نگاهی کوتاه به کار هر دو-

فضای مربع

ساختن وب سایت با استفاده از Squarespace نسبتاً آسان تر است. در مرحله اول ، به squarespace.com بروید و ثبت نام کنید. سپس با انتخاب طرحی که فکر می کنید برای سایت شما کافی است ، ادامه دهید. اکنون ، الگوی مورد نظر خود را انتخاب کنید. بعد ، نام دامنه و URL را برای سایت خود انتخاب کنید. 

سپس به ویرایشگر هدایت می شوید که می توانید تغییراتی مانند تصاویر ، متن ، انیمیشن ها و سایر تغییرات را ایجاد کنید. بعد ، وقتی فکر می کنید سایت شما آماده پخش زنده است ، صفحات مانند صفحه فروشگاه آنلاین ، صفحه وبلاگ ، صفحه درباره ما ، صفحه تماس با ما و غیره را شروع کنید ، کافیست روی انتشار کلیک کنید. می بینید ، آسان

وردپرس

Squarespace ساخت یک سایت را بسیار آسان می کند ، اما به آسانی وردپرس نیز ساده نیست. قبل از شروع ساخت سایت خود ، ابتدا باید نام دامنه خود را ثبت کنید و با یک سرویس میزبانی ثبت نام کنید. سپس سازنده سایت WordPress را نصب کرده و موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

رابط کاربری آن نیز شبیه به Squarespace است که در آن می توانید متن ، تصاویر ، انیمیشن ها و سایر عناصر را به راحتی ویرایش کنید. با این وجود ، ممکن است شما نیاز به نوشتن کدهایی برای ایجاد تغییراتی در پس زمینه ، ادغام کارکردها و غیره داشته باشید ، وردپرس به تنهایی یک ویرایشگر کشیدن و رها کردن نیست و قطعاً اگر یک برنامه نویس ماهر نباشید ، به یک توسعه دهنده حرفه ای احتیاج دارید. خودت می توانید از TemplateToaster استفاده کنید که یک وب سایت سازنده وردپرس برای آن است.

Squarespace vs WordPress: برخی از ویژگی های مفید چیست؟

منحنی یادگیری

Squarespace یک داشبورد با طراحی شیک حداقلی و رابط کاربری آسان ارائه می دهد. ویرایشگر کشیدن و رها کردن برای مبتدیان نسبتاً راحت تر است. علاوه بر این ، ویرایشگر آن قابل تغییر است که به شما امکان می دهد وب سایت های پاسخگو ایجاد کنید. از طرف دیگر ، وردپرس داشبورد آسان برای استفاده نیز ارائه می دهد و یک راه حل بسیار بهتر برای سایتهای چند زبانه به حساب می آید. 

با این حال ، حداقل به دانش پایه زبان HTML ، PHP و CSS نیاز دارید. بنابراین کافی است بگوییم که منحنی یادگیری Squarespace پایین تر از وردپرس است زیرا می توان از Squarespace بدون زبان های برنامه نویسی استفاده کرد.

مالکیت وب سایت

وقتی صحبت از مالکیت وب سایت بیشتر از وردپرس است ، گزینه بهتری است. این کنترل بیشتری را بر سایت شما ایجاد می کند ، حتی اگر موضوعی را انتخاب کرده و آن را شخصی سازی کنید ، سایت را از ابتدا بسازید یا یک توسعه دهنده را برون سپاری کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. 

با وردپرس ، مالکیت کامل سایت را بدست می آورید. از طرف دیگر ، Squarespace کنترل منصفانه ای را در سایت شما ارائه می دهد. با این حال ، به شما امکان نمی دهد کپی کامل پایگاه داده یا پرونده های سرور را بارگیری کنید. از نظر نسبی ، شما به اندازه سایت وردپرس به اندازه کافی بر سایت خود کنترل ندارید.

مضامین و طراحی

مربع vs قالب وردپرس مربع

Squarespace 100 قالب قابل تنظیم را برای انتخاب ارائه می دهد. با استفاده از Squarespace ، برخی از قالب های جذاب ، جسورانه و بی نظیر را به دست می آورید که باعث می شود سایت شما از هم متمایز شود. علاوه بر این ، از هدف سایت شما نیز خواسته می شود ، تا Squarespace بتواند الگوهای مربوطه را به شما پیشنهاد دهد. علاوه بر این ، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برخی تغییرات جزئی مانند تصاویر و متون را ایجاد کنید ، و سایت شما آماده پخش زنده باشد.

تم مربع در مقابل وردپرس

از طرف دیگر ، وردپرس همچنین کتابخانه عظیمی با بیش از 11000 مضمون و 55000 افزونه ، رایگان و رایگان ارائه می دهد. این مضامین بیش از تغییر در متن یا تصاویر نیاز دارند. اگر با مهارت در HTML ، CSS و PHP دارید ، با وردپرس می توانید یک سایت زیبا سازی ایجاد کنید. با این وجود ، شما حداقل باید دانش بنیادی در مورد زبانهای برنامه نویسی داشته باشید تا در مضامین ایجاد شود. مسلماً ، کتابخانه ای با موضوعات بزرگ ارائه می دهد ، اما همیشه می توانید با مشکلات سازگاری روبرو شوید. سپس دوباره ، کتابخانه بسیار بزرگ است ، همیشه می توانید مشکلات روبرو را پیدا کرده و جایگزین کنید.

فروشگاه های آنلاین یا وب سایت های تجارت الکترونیکی

مربع وب سایت تجارت الکترونیک وردپرس

اگر در حال ایجاد یک فروشگاه آنلاین هستید یا در یک موجود تغییر ایجاد می کنید ، WordPress را بیش از Squarespace ترجیح دهید. WooCommerce یک افزونه WP با منبع آزاد است با مضامین آماده WooCommerce ، به طور خاص برای توسعه تجارت الکترونیکی طراحی شده است. هیچ راه حل دیگری نمی تواند ترکیب وردپرس و WooCommerce را شکست دهد.

 در عین حال ، Squarespace فقط ویژگی های کافی را برای ایجاد فروشگاه های آنلاین اصلی با ویژگی های متوسط ??ارائه می دهد. علاوه بر این ، برای ترکیب ویژگی های پیشرفته مانند PayPal و خدمات Stripe ، باید به اشتراک پیشرفته ارتقا دهید. از طرف مثبت ، Squarespace به شما امکان می دهد تا محصولات و خدمات دیجیتال را بفروشید ، بنابراین ، بسیاری از مترجمان آزاد ، پلت فرم تجارت الکترونیکی Squarespace را ترجیح می دهند .

تنظیمات برگزیده وبلاگ

مربع در مقابل وبلاگ نویسی وردپرس

هر دو Squarespace و WordPress بسترهای وبلاگ نویسی برای وبلاگ نویسی با کیفیت ایجاد شده اند. با Squarespace و همچنین WordPress می توانید گزینه های اساسی وبلاگ نویسی مانند اظهار نظر ، برچسب های جغرافیایی ، برچسب های آهنگ ، بازخورد و غیره را انجام دهید. علاوه بر این ، Squarespace همچنین برخی از ویژگی های وبلاگ نویسی اضافی مانند میزبانی پادکست ، فید RSS ، برچسب گذاری آیتونز و غیره را ارائه می دهد. بنابراین ، اگر به عملکرد وبلاگ خود از نظر سئو اهمیت می دهید ، بهتر است با وردپرس همراه باشید.

امنیت

مربع در مقابل امنیت وردپرس

همه ویژگی ها و قالب های Squarespace توسط تیم داخلی برنامه نویسان و طراحان ساخته شده است و آنها نیز قبل از راه اندازی رسمی آن ، آن را برای مسائل امنیتی آزمایش می کنند. این بدان معناست که می توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ایمن است و به زودی فروپاشی نمی شود. از طرف دیگر ، ما نمی توانیم در مورد وردپرس همین حرف را بزنیم. برای اینکه یک افزونه ناسازگار ، یک نا امن یا یک نسخه با سابقه سقوط را نصب نکنید ، باید در اجرای آنها بسیار مراقب باشید. بنابراین ، ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از نصب آنها در وب سایت وردپرس ، تم ها و افزونه ها را به طور کامل تست کنید. همچنین می توانید افزونه امنیتی WordPress را به سایت خود نصب کنید.

Squarespace vs WordPress: جدول مقایسه

در صورت مقایسه دقیق ویژگی های فوق ، سردرگمی شما را پاک نمی کند ، در اینجا ویژگی های مهم هر یک با یکدیگر مقایسه می شود:

تفاوت مربعات در مقابل وردپرس

عاملفضای مربعوردپرس
آیا بعدا می توانم به سکوی دیگری تغییر دهم؟ آره آره
قیمت گذاری اساسی؟ 12 دلار در ماه میزبانی رایگان اما شخص ثالث می تواند 4-40 دلار در ماه هزینه کند
تنظیم ساده تر کدام است؟ فقط ثبت نام کنید و استفاده کنید ابتدا باید مراحل اولیه را طی کنید
کدام مضامین بیشتر است؟ 100 11000
قابل تنظیم قابل تنظیم محدود بسیار قابل تنظیم است
آیا کد نویسی لازم است؟ اصلا آره
گزینه های پشتیبانی ایمیل ، گپ و پشتیبانی تلفن یک انجمن آنلاین
پشتیبانی وبلاگ؟ آره آره
گزینه های فروشگاه آنلاین؟ محدود فراوان
پشتیبانی پادکست؟ آره با افزونه ها

Squarespace vs WordPress Praching چیست؟

فضای مربع

با استفاده از Squarespace یک ساختار قیمت گذاری مسطح دریافت می کنید ، که درک آن را بسیار آسان می کند. 4 برنامه اصلی ماهانه ارائه می دهد-

  • شخصی (16 دلار)
  • تجارت (26 دلار)
  • تجارت اصلی (30 دلار)
  • تجارت پیشرفته (46 دلار)

در صورت تصمیم به جای برنامه های ماهانه تصمیم به متعهد شدن به برنامه های سالانه ، می توانید به ترتیب 12 ، 418 ، 26 دلار و 40 دلار در هر ماه از این برنامه ها استفاده کنید. علاوه بر این ، آنها همچنین 14 جلسه آزمایشی رایگان ارائه می دهند ، بنابراین ، آن را امتحان کنید و ببینید که چگونه برای شما کار می کند.

مربع در مقابل وردپرس قیمت گذاری فضای مربع

وردپرس

حتما شنیده اید که وردپرس رایگان است ، اما دقیقاً درست نیست. ممکن است این برنامه رایگان هزینه نصب شود اما برای میزبانی ، مضامین ادغام تجارت الکترونیکی ، افزونه ها و سایر هزینه ها باید به شخص ثالث پرداخت کنید. خوب برخی از تم های رایگان در دسترس است ، و برای میزبانی رایگان شما همچنین می توانید برای Bluehost بروید ، یک برنامه رایگان ارائه می دهد. با این حال ، شما هنوز هم باید به اندازه 4 دلار در ماه هزینه کنید.

برخی از جوانب مثبت و منفی در Squarespace vs WordPress چیست؟

جوانب مثبت مربع

  • ویرایشگر آسان برای استفاده
  • اصلاً نیازی به کد نویسی نیست
  • 100 قالب آماده برای انتشار
  • پشتیبانی 27/7 از طریق ایمیل ، چت زنده و تماس
  • ویرایشگر تصویر یکپارچه
  • ساختار دوستانه SEO ساخته شده است
  • ویژگی های رسانه های اجتماعی یکپارچه

منفی مربع

  • نسبتاً محدودی در دسترس است
  • کنترل کمتر بر روی وب سایت
  • فقط تصاویر با وضوح بالا می توانند با قالب ها یکپارچه شوند

جوانب مثبت وردپرس

  • 11،000+ تم رایگان و پولی
  • 55،000+ پلاگین رایگان و پرداخت شده
  • بودجه دوستانه
  • افزونه های پیشرفته سازگار با سئو
  • ادغام رسانه های اجتماعی از طریق افزونه ها در دسترس است
  • نسبتاً بهتری برای ایجاد فروشگاه های آنلاین
  • نسبتاً ارزان تر از سایر سیستم عامل های ساخت سایت
  • یک انجمن بزرگ آنلاین

منفی وردپرس

  • بدون پشتیبانی مستقیم ، فقط یک فروم آنلاین
  • کتابخانه عظیم اما مباحث ناسازگاری مکرر
  • حداقل دانش برنامه نویسی اساسی لازم است

Squarespace vs WordPress - در نتیجه

بنابراین ، تصمیم شما در مورد کدام ابزار ساخت سایت در بین Squarespace و WordPress است؟ من قطعاً وردپرس را به شما توصیه می کنم. با این حال ، Squarespace به همان اندازه ارزشمند و قادر به ارائه نتایج چشمگیر است. اما تنها نقطه ضعف آن عدم توانایی در ایجاد یک سایت پیچیده با ویژگی های قوی است. با این حال ، یک تجارت کوچک می تواند برای داشتن سایت با ظاهری جذاب ، واکنش پذیری و ویژگی های بالاتر از متوسط ??، با Squarespace همراه باشد. 

با این حال ، وقتی صحبت از پتانسیل ، شخصی سازی ، کنترل و اجتماع می شود. وردپرس گزینه بهتری است. در ضمن می توانید از ابزار شگفت انگیز سایت سازی ما استفاده کنید: TemplateToaster. لطفاً به ما اطلاع دهید که آیا این مقایسه به شما کمک کرده است و همچنین تجربه شما با WordPress یا Squarespace یا هر ابزار دیگری برای ساخت سایت که استفاده می کنید را در اختیار شما قرار می دهد.